Sluit venster
Loading...

Narrowcasting

Wat is narrowcasting?

Narrowcasting is kort gezegd het leveren van relevante informatie via digitale schermen aan een gericht publiek. Met narrowcasting voorzie je je doelgroep van nieuws, mededelingen, het weer, aanbiedingen of andere nuttige informatie die voor je doelgroep gelden. Je kunt zelf de locatie(s) van één of meerdere schermen bepalen en de informatie die je wilt tonen eenvoudig invoeren en aanpassen. Zo kun je de informatie continue zelf up-to-date houden. Door de dynamische op maat gesneden content heeft narrowcasting een veel grotere impact dan statische media zoals prints, borden en posters.

Voordelen narrowcasting:

  • Er wordt relevante informatie geleverd aan een gericht publiek.
  • Mensen worden automatisch naar bewegende beelden en televisieschermen getrokken. Narrowcasting heeft dan ook een hoge attentiewaarde en heeft naast een informatieve, ook een entertainende werking. Een boodschap komt eerder over en blijft doorgaans langer hangen.
  • Wijzigingen kunnen snel en eenvoudig door jezelf worden doorgevoerd, waardoor gemakkelijk kan worden ingespeeld op actualiteit.
  • Middels een internetverbinding kun je overal ter wereld jouw beeldscherm(en) aansturen.
  • Voor narrowcasting is geen grote investering nodig en je hebt niet de verspilling van eventueel printwerk.
  • Narrowcasting biedt de mogelijkheid te profileren op een unieke, onderscheidende manier en stelt je organisatie in staat om een eigen sfeer en imago te creëren afgestemd op jouw organisatieprofiel.

Voorbeelden van narrowcasting in diverse branches:

Winkel:

Middels het narrowcasting beeldscherm tonen van aanbiedingen, nieuwe trends, korte reclamefilmpjes, (aangepaste) openingstijden en het onder de aandacht brengen van nieuwe producten. Tevens kan er een koppeling worden gemaakt met een kassa- en voorraadsystemen, waardoor uitverkochte artikelen tijdelijk niet getoond worden.

Wachtruimte ziekenhuis/tandarts/overheidsinstellingen:

Wachten duurt lang en vermaak is dan zeer gewenst. Bewegende beelden zijn vermakelijk en leveren tegelijkertijd informatie die je deze mensen wilt bieden. Kortom: een vermakelijke, effectieve en efficiënte manier van informatieverstrekking. Ook kunnen bedrijven tegen betaling via jouw schermen hun reclame tonen. 

Scholen:

Op een interactieve, eigentijdse wijze wijzigingen in de lesroosters  aankondigingen, informatie over aankomende activiteiten delen, nieuws verspreiden, informatie verstrekken over bijvoorbeeld ontwikkelingen in het onderwijs, OV-informatie bieden, e.d.  Allen zaken die interessant zijn  voor deze jongere  doelgroep, voor wie het gebruik van multimedia onmisbaar is.

Horeca:

Als restauranteigenaar je gasten snel, makkelijk en stijlvol op de hoogte brengen van gerechten buiten de kaart, een wijn van de maand of nieuws over jouw bedrijf. Met narrowcasting kun je dit op moderne, stijlvolle wijze tonen.

Ook in hotels zijn de toepassingen van narrowcasting bijna oneindig inzetbaar. Als informatiescherm in de lobby of bij de receptie met nieuws, mededelingen, korte filmpjes of bijvoorbeeld de beurskoersen.

 

E-Tickets

Heb je een evenement en zoek je nog een veilige en vertrouwde resseller voor je E-tickets?

Mgticket systemen

Snelle overzichtelijke website. Snel voor de klanten. Zelf instelbare kosten. Geen rekening achteraf.